ممیزی 5S – نمونه چک لیست ممیزی 5S

ممیزی 5S فرایندی است که اجرا و انطباق کارها با روش 5S را در یک محیط کاری تأیید می‌کند. ممیزی 5S می‌تواند به شکل بازرسی انجام شود، که در آن تیمی از ممیزان از محل کار بازدید و استانداردهای 5S را ارزیابی کنند. ممیزان بررسی می‌کنند که آیا فظاهای کاری سازماندهی‌شده و تمیز هستند، برچسب‌گذاری صحیح انجام شده است، آیا رویه‌های نظافت و پاکیزه‌سازی رعایت می‌شود و آیا کارکنان از استانداردهای تعیین شده پیروی می‌کنند. ممیزی منظم 5S به حفظ یک محیط کاری کارآمد، سازمان‌یافته و ایمن کمک می‌کند.

چک لیست ممیزی 5S ابزاری سیستماتیک است که سازمان‌ها برای پیاده‌سازی و نگهداری سیستم 5S از آن استفاده می‌کنند. به طور معمول، این چک لیست ممیزی شامل فهرستی از موارد یا مناطقی است که باید مطابق با رعایت اصول 5S مشاهده، ارزیابی و امتیازدهی شوند. این چک لیست به عنوان راهنمای ممیزان برای ارزیابی کارایی فضای کاری و شناسایی زمینه‌های بهبود عمل می کند.

 

چک لیست ممیزی 5S می‌تواند جنبه هایی مانند برچسب‌گذاری مناسب اقلام، تمیزی فضای کار و وجود موارد غیر ضروری موجود را در برگیرد. با استفاده از چک لیست ممیزی 5S ، سازمان‌ها می توانند به طور مداوم استانداردهای تعیین شده در سیستم 5S را بازرسی کنند و در نتیجه فرهنگ بهبود مستمر را ترویج دهند.

 

در فایل زیر نمونه‌ای از چک لیست ممیزی 5S را ملاحظه می‌کنید. با کلیک روی تصویر یا لینک زیر فایل pdf این چک لیست را دریافت کنید.

نمونه چک لیست ممیزی 5S

دانلود فایل چک لیست ممیزی 5S