تیم نگهداری و تعمیرات در یک مرکز فرآوری مواد غذایی می‌خواهد کارایی شیوه‌های نگهداری و تعمیرات را افزایش داده و آن را ساده و موثر سازند. برای انجام این کار، آن‌ها هر مرحله از نظام 5S را به ترتیب دنبال می‌کنند:

 

سازمان‌دهی – آن‌ها به همه? ابزار و قطعه‌ای در لیست موجودی خود نگاه می‌کنند تا ببینند کدام‌یک بیش‌ترین استفاده را دارند. ابزارهای کم‌تر مورد استفاده در انبار قرار می‌گیرند. هر ابزار یا قطعه? جایگزینی که کهنه یا بلا استفاده شده‌اند هم فروخته یا کنار گذاشته می‌شوند. 

نظم و ترتیب – به ترتیب ابزارها و قطعات باقی مانده دوباره مرتب می‌شوند تا دسترسی و ردیابی آن‌ها آسان باشد. تجهیزات بررسی و اقدامات بررسی نیز اجرا می‌شوند.

پاکیزه‌سازی – کل محیط کار تمیز می‌شود، و فعالیت‌های نت پیشگیرانه برای وظایف معمول ایجاد می‌شود. اپراتورهای تجهیزات نیز برای کنترل لوازم جانبی کوچک آموزش می‌بینند.

استاندارد‌سازی – فهرست تجهیزات و مواد اولیه برای هر دستورکار و همچنین وظایف موجود در نت پیشگیرانه تهیه می‌شوند. محاسبه? موجودی کالا و قطعات و شیوه‌های سفارش‌دهی مطابق با تقاضای واقعی تنظیم می‌شوند. هر روز پنج دقیقه برای تمیز‌کاری‌های اولیه و مقدماتی اختصاص داشته می‌شود.

حفظ و نگهداری – تیم نگهداشت با استفاده از نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات بر تجهیزات و دستور‌کار‌های خود نظارت می‌کنند.